»

KUNDTJÄNST

LEVERANS

När skickas min order?

Vi ringer alltid upp dig efter att du har lagt din order och stämmer av med dig. De flesta ordrar skickas från vårt lager skräddarsytt till din altan redan inom 48 timmar vardagar efter att du har bekräftat dina mått. Under högsäsong och semestertider (juni-augusti) eller vid särskillda tillvall kan leveranstiden förlängas. Exempel på tillval som förlänger leveranstiden är tonat glas, opal laminerat, etsat/frostat glas, och fallhöjdsanpassat stolpfritt (Sereno PostFree Flex) räcke.

När kommer mitt räcke?

Leveranstiden varierar lite över landet, men normalt sett så har du ditt räcke inom 1-2 veckor från att du har bekräftat dina mått. Bor du norr om Sundsvall får du räkna med att det tar någon dag extra. Bor du på öar samt i glesbygd tar det ofta två dagar extra. Under högsäsong och semestertider (juni-augusti) eller vid speciella tillval som opal laminerat, etsat/frostat eller tonat glas förlängs leveranstiden. Kontakta kundtjänst för mer information.

Vad kostar frakten?

I alla kompletta räcken över 5 löpmeter ingår frakten i priset. Vid köp av räcke under 5 löpmeter kostar frakten 990 kronor. Vid köp av reservdelar utgår en fraktavgift på 90-1990 kronor beroende på vad det är du beställt.

Vart lämnas min beställning?

Avlämningsplats är yta som lastbilschauffören kan nå med pallyft. Har du grusplan, gräs och liknande lämnas pallen dit föraren kan köra och ställa av pallen, oftast vid tomtgränsen. Inbärning ingår inte.

Om jag inte är hemma?

Om du vill kan vi avisera leveransen vilket innebär att fraktbolaget ringer upp dig och bestämmer en tid, oftast inom ett fyratimmars spann där du skall vara hemma och ta emot leveransen. Du kan också välja att få varorna levererade med fullmakt. Det innebär att fraktbolaget kör ut vid första möjliga tillfälle och ställer av pallen på din uppfart. Detta är oftast ett snabbare alternativ och gör att du inte måste vara hemma vid leveransen. Dock kan chauffören inte ringa dig innan, utan grejerna dyker bara upp.

Jag har jättebråttom att få mitt räcke!

Om du har riktigt bråttom och har möjlighet att komma förbi vårt lager själv kan din leverans oftast hämtas dagen efter beställning! Meddela gärna vid beställning att du önskar att hämta upp leveransen själv och se till att du har en släpvagn som lagret kan ställa in en lastpall på. Läs mer om vårt hämtlager här.

Vi använder oss av fraktbolag och kan ej garantera det som är utanför vår kontroll. Läs mer under ”köpvillkor”.

Vid frågor kan du nå oss via info@rackesspecialisten.se eller på telefon 031-724 95 00.